Державні стандарти оцінювання навчальних досягнень учнів

57 коментарів:

  1. Скажіть,будь-ласка,за які помилки з матеметики на контрольній роботі знімаються бали чи бал. І чи для вчительських дітей оцінювання проводиться по інших критеріях?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Стосовно оцінювання вчительських дітей - оцінювання, звичайно, проводиться по тих самих критеріях. АЛЕ! Хочу висловити свою точку зору стосовно оцінювання учнів. Якщо дитина робила 16 помилок, а стала робити 6... Її треба похвалити чи покарати за велику кількість помилок? Чи можна такій дитині поставити високу оцінку за 6 помилок? Чи будемо наполягати на справедливості і відповідності критеріям? Оцінювання - завжди суб'єктивна річ. На жаль... а може, і на щастя) А стосовно вчительских дітей - зазвичай до них вимоги не нижчі, а вищі, ніж до інших. Тому що батьки, як правило, вимагають "тримати марку".

      Видалити
  2. Критеріями оцінювання письмових робіт є правильність і обсяг виконаної роботи.
    Під час перевірки слід розрізняти грубі й негрубі помилки. Дві негрубі помилки рекомендуємо прирівнювати до однієї грубої.
    До грубих помилок належать:
    - неправильне обчислення у завданні, мета якого – перевірка обчислювальних умінь і навичок
    - неправильне розв'язання задачі (пропуск дії, неправильний добір дії, зайва дія)
    - незнання або неправильне застосування властивостей, правил, алгоритмів, залежностей
    - невідповідність виконаних вимірювань та геометричних побудов умові завдання.
    Негрубими помилками є:
    - неправильно виконане обчислення у випадку, коли метою завдання не передбачена перевірка обчислювальних умінь і навичок;
    - відсутність пояснювального тексту, відповіді завдання, назви величин або невідповідність їх виконаним діям та отриманим результатам
    - не доведене до логічного кінця перетворення величин;
    - неправильне за стилістикою формулювання запитання чи відповіді задачі
    - неправильне списування даних завдання за умови правильного його виконання
    - помилки у записах математичних термінів, символів, позначеннях геометричних фігур.
    Якщо учень (учениця) самостійно знаходить і охайно виправляє допущену помилку, то це не вважається недоліком роботи.

    ВідповістиВидалити
  3. Рівень
    навчальних
    досягнень
    учня/учениці Бали Характеристика навчальних досягнень учня/учениці
    Початковий


    1 Робота виконувалась, але допущено 9 і більше грубих помилок
    2 Правильно виконано менше 1/3 роботи або в роботі допущено 8 грубих помилок
    3 Правильно виконано 1/3 роботи або в роботі допущено 7 грубих помилок
    Середній 4 Правильно виконано 2/5 роботи або в роботі допущено 6 грубих помилок
    5 Правильно виконано половину роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 5 грубих помилок
    6 Правильно виконано 3/5 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 4 грубі помилки
    Достатній

    7 Правильно виконано 2/3 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 3 грубі помилки
    8 Правильно виконано 3/4 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 2 грубі помилки
    9 Робота виконана в повному обсязі, але допущено 1 грубу й 1 негрубу помилку
    Високий
    10
    Робота виконана в повному обсязі, але допущено 1 негрубу помилку
    11
    Робота виконана правильно в повному обсязі окрім завдання підвищеної складності або творчого
    12
    Робота виконана правильно в повному обсязі, в тому числі завдання підвищеної складності або творчого

    ВідповістиВидалити
  4. 1)Як переконати вчителя другого класу столичної школи НЕ СТАВИТИ дітям ані червоних печаток, ані чорних печаток? Вже другий рік намагаюсь переконати вчителя вищої категорії оцінювти учнів тільки вербально.
    2) Дитина хворіла 2 тижні. В перший день після хвороби на першому уроці моя дитина виконала 1 контрольну роботу з української мови, 1 контрольну роботу з математики; на іншому уроці в цей же день виконувала перевірочну письмову роботу з природознавства.
    Оцінки - печатки дитина отримала в щоденник. Не знаю, куди вже звертатись про порушення прав дитини?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Я розумію вас і підтримую. В критеріях оцінювання учнів початкової школи печатки-смайлики-наліпки та інші позначки заборонені. Колись і я грішила такими "забавками". Але дуже швидко відчула, наскільки це неправильно. Була б моя воля, я б взагалі відмовилась від оцінок у початковій школі. Це не означає, що дитину не треба вчити оцінювати свою роботу. Але бали-критерії-печатки - це дуже часто не показник. Навпаки, це призводить до невірної мотивації у навчанні. Дитина хоче високих оцінок, а не отримує задоволення від процесу пізнання. У вашому випадку можу порадити спокійно поспілкуватись з вчителем, пояснити, які особливості має ваша дитина - і все ж таки прийти до спільного рішення з вчителем, яке буде корисним для розвитку дитини. Я думаю, що ваш вчитель теж зацікавлена у тому, щоби діти у класі почувалися комфортно, а батьки були впевнені, що діти отримують необхідні знання та навички у спокійній та дружелюбній шкільній атмосфері. Без чорних (!!!) печаток точно можна обійтися! :) Можливо, вчителя вашої дитини переконає, або просто змусить задуматись стаття: http://snob.ru/profile/29563/blog/99601 Мені автор видається переконливим. Щиро бажаю успіхів і порозуміння з вчителями!

      Видалити
    2. Така кількість контрольних робіт за один день неприпустима.

      Видалити
    3. А скільки контрольних робіт допускається в один день??
      Якщо дитина(9 клас) хворіла півтора тижні, пропустила нові теми, не може їх розібрати самостійно, а по них контрольна, то дитина обов'язково має писати цю контрольну???

      Видалити
  5. Поточні оцінки мого сина за усніі і письмові роботи з природознавства 10 11 12 10 10,а тести підсумкові написав на 6, тематичний бал 7......що це за оцінювання таке,і для чого тоді дитина два місяці старалася?''

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Якщо дитина старається тільки для оцінки, то це не дуже добре. Якщо дитина отримала дійсно потужні знання на високий рівень, як ви пишете, то це чудовий результат, якому варто радіти. Попрацюйте над помилками, які були допущені у тестах - і нехай наступний результат навчання буде ще кращим! Успіхів вашій дитині і вам!!!

      Видалити
  6. учителька в 1 класі оцінює домашні письмові роботи словами Добре або Дуже добре або Старайся або просто свій підпис
    (якщо написано погано) чи має на це право? і ще одне, як часто в 1 класі потрібно проводити самостійні роботи, диктанти ?( учителька проводить їх чи не щодня)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Підпис засвідчує тільки те, що робота перевірена. Ніякої негативної складової у цьому немає. Іноді можна перевірити роботи всіх учнів, виправити помилки, обговорити з учнями в класі результати, і у всіх зошитах поставити підпис. Вчитель не просто має на це право, він зобов'язаний перевіряти кожну письмову роботу у першому класі. Якщо дитина сприймає підпис як покарання за велику кількість помилок, тоді, звісно, це є порушенням. Слова "добре" або "дуже добре" є вербальним оцінюванням виконаної роботи. І думаю, що ці слова мають виступити у ролі підтримки успіху дитини. Крім цих слів є ще багато інших варіантів, які теж допоможуть вчителю та дитині порозумітися, як краще досягти бажаного результату у навчанні. Якщо дитину засмучує, що вона отримала "добре", а не "дуже добре", тоді ми знову повернулися до звичайних оцінок. а це - неправильно.
      Стосовно самостійних та диктантів... Можу сказати, що вам повезло! Вчитель, який вміє організувати у першому семестрі першого класу самостійну роботу - професіонал. Просто так дати завдання і чекати, поки діти його виконають у першому класі - нереально!!! Таким речам треба спочатку навчити. Якщо вчителю вдається навчити своїх маленьких учнів слідувати інструкціям у виконанні завдань, аналізувати помилки, організувати самостійну роботу малюків, значить, все гаразд! І цей вчитель на своєму місці. Як часто треба проводити диктанти? Є поняття навчального диктанту, а є поняття контрольного диктанту. Думаю, що в тому випадку, про який ви запитали, мова йде саме про навчальний диктант. І для того, щоб добре написати у майбутньому контрольний диктант, треба написати певну кількість навчальних.
      Бажаю успіхів!!!

      Видалити
  7. Моя дитина є учнем другого класу,щоденник переповнений одиницями та двійками,дитина розвинута цілком,це нормально і як бути в цій ситуації?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Ні, це не можна назвати нормальним, звісно. Я не розумію, як таке може бути? А які оцінки у зошитах? У другому класі обов'язковою є перевірка кожної письмової роботи. Отже, в зошитах теж мають бути оцінки. Чи записані у повному обсязі класні письмові роботи? Чи самостійно виконує дитина домашні завдання? А що говорить вам класовод вашої дитини? Які поради дає, щоб позбутися негативних оцінок?

      Видалити
  8. Якою повинна бути семестрова оцінка з музичного мистецтва в 6 класі якщо 1 тематична - 7, друга - 6?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Я думаю, що вам краще обговорити це безпосередньо з вчителем музичного мистецтва. Зазвичай вчитель обирає варіант "на користь дитини", тобото більш високий бал. Але випадки бувають різні, оцінка має заохотити, спонукати дитину до покращення своїх результатів. Успіхів у Новому році!

      Видалити
    2. Я поставила -6 з метою стимулювання покращення роботи в 2 семестрі, але завуч написала зауваження "необ'єктивно виставлена оцінка"

      Видалити
    3. Ви і заступник директора обговорюєте оцінку учня. А що думає з цього приводу сам учень? Якщо учень погоджується з вашою оцінкою, то спробуйте переконати завуча, що виставлена оцнка покращить знання учня. Якщо учень не погоджується з такою оінкою - можно разом подумати, яким чином цю оцінку йому підвищити.

      Видалити
  9. Доброго дня. Син навчається в 3-му класі. Поясніть як знімаються бали в зошиті з української мови. Вчителька при одному виправленні в цілій роботі ставить 9 балів. Дякую.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Добрий день! Ви не написали, який вид письмової роботи оцінюється. А це якраз важливо. Якщо це диктант або переказ, то чотири охайні виправлення (неправильне написання на правильне) прирівнюються до однієї помилки. За одну помилку у диктанті сталять 9 балів. Одна негруба помилка або два-три виправлення допускаються для оцінки у 10 балів. Одне охайне виправлення - 11 балів. АЛЕ! Це для контрольних письмових робіт. Що стосується письмових класних або домашніх робіт у звичайному робочому зошиті, то, на мою думку, вчитель може відхилитись від таких критеріїв. Спробую пояснити чому. Коли учень вчиться у 9 класі і виконує роботу, наприклад, з математики або фізики, то очевидно, що за виправлення вчитель не буде знижувати оцінку. У такому випадку, напевне, більш вирішальним для вчителя буде те, яким способом розв'язана задача, чи правильно учень продумав усі дії, які необхідні для розв'язку. Якщо учень 3 або 4 класу пише твір, творчо підходить до виконання такого завдання, то і в цьому випадку, думаю, вчитель "пробачить" виправлення. Але якщо учень 3 класу звикає до постійних виправлень у виконанні домашніх завдань, робить часто перекреслення у письмових класних роботах, вчитель має звернути на це увагу. Тому що тільки у початковій школі проводиться оцінювання каліграфічних навичок, учні вчаться правильному оформленню письмових робіт. І для учня початкових класів це надзвичайно важливі навички. Справа не у красивому письмі. Якщо учень звикне ло неохайності, недбалості у оформленні письмових робіт, пізніше, у середній та старшій школі йому важко буде виконувати деякі види робіт з інших предметів. Наприклад, при вивченні письмового додавання-віднімання, множення-ділення важливо, щоб дитина писала кожну цифру в окремій клітинці, бачила приклад, розуміла, як цифри розташувати-записати, щоб отримати правильний результат. Тому важливо все!!! І виправлень у робочому зошиті бажано позбутись! А оцінка 9 балів - це чудовий результат роботи учня! Це - достатній рівень, для високого рівня робота має бути абсолютно бездоганною, без всяких виправлень. Якщо ми навчимо цьому наших дітей - їм буде значно легше у майбутньому. Бажаю успіхів!

      Видалити
  10. а якщо я викину вам фотографії контрольних робіт з математики своєї доньки за 2-й клас ви зможете оцінити чи правильно вчителька виставляє бали? Я в цих грубих, негрубих помилках плутаюсь.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Звісно, я можу висловити свою власну думку щодо оцінки. Адже критерії оцінювання не є секретом. Але ви маєте врахувати той факт, що оцінка переважно завжди є суб'єктивною річчю. Вона має спонукати - заохотити - висвітлити - ... і ще багато-багато того, що має на меті вчитель. Тому бажано все ж обговорювати оцінки дитини безпоередньо з тим вчителем, який працює з вашою донечкою. Успіхів вам і вашій дитині!

      Видалити
  11. Доброго вечора!Скажіть,будь ласка,чи правильно оцінена домашня робота з української мови.Робота виконана чисто,охайно,без помилок і виправлень,а поставили 9 балів.І так кожна домашня робота...Дитина засмучується і немає бажання взагалі старатися писати.В другій домашній роботі-забув написати слово вправа і знов 9 балів.Це третій клас,не знаю,але мені здається,що це несправедливо!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Вибачте, будь ласка, що не відразу відповіла на ваш коментар. Мені теж здається це не зовсім правильним, коли робота відповідає вимогам, а оцінку ставлять нижчу. А як відбувається оцінювання класних робіт? Теж вимоги завищені? Можливо, ваш вчитель вважає, що дитина вдома виконує завдання не самостійно? Я часто змінюю завдання до вправ, які є у підручнику. І коли задаю завдання додому, наголошую, що оцінка буде відповідно до завдання, яке я запропонувала. А діти бувають неуважні - і вдома з батьками виконують так, як запропоновано у підручнику. Зазвичай я не знижую за це оцінку, але часто пишу у зошиті: "Слухай уважніше пояснення вчителя!" Тобто вчитель може змінювати вимоги до самого завдання, обговорювати це з дітьми на уроці, а батьки ж цього не чують і думають, що завдання виконано бездоганно. І ще є один момент. З учнями та батьками нашого класу ми домовились, що домашня робота, яку переважно перевіряють та контролюють вдома і батьки, максимально може мати не більше 10 балів. Якщо дитина виконала ще додаткові завдання, проявила цікавість і наполегливість у вивченні матеріалу, додаються бали. Можливо, ми теж щось порушуємо, але нам так зручно:) Є діти, які звикли шукати цікаві завдання з математики, є діти, які мають схильність вивчати гуманітарні предмети. А є діти, які віддають перевагу, наприклад, спорту. І додаткові завдання не шукають. І це цілком нормально:)

      Видалити
  12. Доброго вечора.У мене є запитання..Чи може вчитель на батьківських зборах розповідати про ту дитину,батьки якої не присутні на зборах?....

    ВідповістиВидалити
  13. Знаєте, вчитель не те, що не має права розповідати про дитину, батьки якої не присутні на зборах, вчитель не має права обговорювати на загал навіть тих дітей, батьки яких присутні на зборах. Обговорювання успіхів та проблем конкретної дитини відбувається у форматі: вчитель-батьки дитини. На зборах обговорюються проблеми КЛАСУ та школи. Колись під час зборів я давала класний журнал батькам, щоб вони мали можливість подивитись оцінки дітей. Але зараз і це не рекомендовано, щоб батьки не порівнювали дітей, а переживали виключно про невдачі та успіхи своєї власної дитини.

    ВідповістиВидалити
  14. Добрий день. Вибачте будь ласка, чи можете дати підтвердження того що дітям 2-4 класів не можна ставити одиниці і двійки в щоденники?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. На жаль, я не можу знайти такої інструкції, яка б забороняла виставляти такі оцінки у щоденник. Єдине, на чому ви можете наполягати, інформація про оцінки не повинна розголошуватись між іншими учнями, або батьками інших учнів в класі і має бути конфіденційною. Хочу зауважити, що у сучасній системі оцінювання не має негативних оцінок! Один або два бали - це теж результат!

      Видалити
  15. Як правильно ставити сеиестрову з математики за такими тематичними: 10,10,10,8.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Якщо рахувати середнє арифметичне, то виходить 9,5. Відповідно, дитина може претендувати на 9 або 10. Що ж робити вчителю? Дуже часто у таких випадках вчитель обирає варіант "на користь дитини". Але є деякі моменти. Оцінку 8 дитина отримала в кінці семестру, коли повторювався в тому числі і попередній матеріал. Вчитель хоче змусити дитину більш наполегливо ставитись до виконання завдань і т.д. Можливо, дитина пропустила-хворіла і тому оцінки погіршились. Через деякий час учень надолужить матеріал, і вчитель може через оцінку або заохотити більш високим балом, або навпаки, скерувати на додаткові зусилля зниженням оцінки. Залежить від багатьох обставин. Варто обговорити з вчителем ці моменти.

      Видалити
  16. Доброго дня! Підкажіть, будь ласка, чи існує зараз якась норма про те, що літери у зошити в лінійку мають бути висотою в одну третю рядка? Син навчається в 7 класі, за ведення зошитів з української мови та літератури систематично знімаються бали саме за недотримання висоти літер, про що свідчить письмовий коментар вчителя поруч з оцінкою. Чи правомірна така оцінка?

    ВідповістиВидалити
  17. Доброго дня! Чесно кажучи, дуже здивована такою вимогою! Запитайте у вчителя, яким положенням вона керується, коли вимагає дотримуватись у семикласника висоти літер? Навіть у початковій школі, де каліграфічним навичкам приділяють значну увагу, такої вимоги нема! Ось посилання:https://docs.google.com/document/d/1X45r1j0zm06PWdhENLr8GL0T04JkAosBP1NW174UuMI/edit
    Я не бачу у цьому положенні вимоги про висоту літер:) А цікаво, вчитель виконує пункт №7 цього положення? Всі помилки позначені у перевіреному зошиті саме так, як рекомендовано? На полях зошита вашої дитини стоять зазаначені букви, які вказуюь тип помилки? Якщо не стоять, вимагайте, щоб було)))Удачі вам і вашій дитині!

    ВідповістиВидалити
  18. Добридень!Дитина вчиться у 3 класі,син був відсутній у школі, на уроці англійської мови вчитель перевірила домашнє завдання, написала зауваження "Не готов, плохо" Після пояснення що його не було у школі, вчителька сказала, що потрібно було дізнатися завдання.
    Я чула, що десь прописано,якщо дитина була відсутня на попередньому уроці домашнє завдання не перевіряють, чи так це? Дякую за відповідь!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Не готова дати вам відповідь, що це десь прописано. Але зазвичай вчитель дає можливість дитині надолужити пропущене під час хвороби. Ми всі люди, і ставитись маємо один до одного по-людяному. Це і прописувати не потрібно:) Але є ще один момент. Вчитель ні в якому разі не оцінює дитину, а тільки якість її знань. І зауваження, яке отримала дитина, є тільки сигналом (а не оцінкою) для того, щоб вивичити пропущений матеріал. Але спочатку, звісно, одужати!!!

      Видалити
  19. добрий вечір. скажіть будь ласка дитина 4кл писали диктант з укр мови не поставила апостроф.вчитель поставила 9. це правильно.

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Гарно дитина написала диктант!!! Можна тішитись такому результату! Оскільки тема "Апостроф" уже вивчалась учнями у попередніх класах, то це рахується як груба помилка. Одна груба помилка за критеріями оцінювання передбачає саме 9 балів. За новими критеріями допускається на оцінку 9 ще і одна негруба помилка. Успіхів дитинці!!! Не забувайте повторювати правила написання апострофу:)

      Видалити
  20. Доброго дня.Моя дитина навчається в 4класі.Вона була відсутня в школі 2 тижні через хворобу. Прийшовши в школу після захворювання в перший день,дитина писала самостійну роботу і відповідно отримала двійку і в зошитів і в щоденнику.Чи це є правильно,адже матеріал їй ніхто не пояснював.

    ВідповістиВидалити
  21. Якщо дтина хворіла і не мала можливості виконувати домашні завдання, пропустила багато нового, то такий результат є очікуваним. Але вкотре наголошую: це лише показник рівня знань на даний момент, у дану годину часу. І ставитися до цього треба відповідно. Вчитель могла сподіватись, що дитина зможе виконати завдання, спираючись на свої попередні знання. Але сталося як сталося. Найкраще, що можна зробити у такій ситуації - перепитати вчителя, коли і як цю оцінку можна виправити. Що для цього треба зробити. І надолужити матеріал. Думаю, що і вчитель зацікавлений у тому, щоби оцінки в учнів були найкращими. Зрозумійте, ця "двійка", у першу чергу, є оцінкою і самого вчителя:) Будьте здорові - це важливіше за будь-які оцінки!

    ВідповістиВидалити
  22. В нашій школі віднімають бал за одну помилку ,але віднімає вчитель не від 12балів ,а від 10 чи це правильно???іще питання була контр. робота,дитина зробила 3 вправи вірно(а це рівняння ,задача та вирази ),а на останньому зробила 5 помилок і вчитель їй поставив 5 балів .Чи це правильно ?Мабуть було б краще якби останню вправу донька б зовсім не робила ,і в такому випадку зарахували б мінус один бал???

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Доброго дня!Вибачте, що відповідаю із запізненням! Бали не можуть відніматись, бали зараховують. Це суттєво! Ніхто не видає дитині авансом 10 чи 12 балів, щоби потім їх знімати. Бали нараховують за виконані завдання. Є чіткі норми оцінювання усіх видів робіт з усіх предметів. Запитайте у вчителя про ці норми. Якщо дитині нарахували бали за виконання рівняння, задачі та виразів, то ці бали не можуть бути знятими за не виконане інше завдання. Чи можна нарахувати за це тільки 5 балів? Важко сказати. Адже ми не бачимо всіх завдань. Тому логіку вчителя важко зрозуміти.

      Видалити
  23. Доброго дня. Дитина написала контрольну роботу на низький бал,але вчиться на 8_10. Чи може учень переписати контрольну роботу?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. На жаль, за нормами оцінювання не передбачена можливість виправлення уже отриманої оцінки. Оцінка заноситься у відповідну клітинку журналу під певною датою. Але у такій ситуації, коли дитина хоче отримати більш високий бал, звісно, можна знайти можливість і підтримати бажання дитини краще вчитись. Вчитель може запропонувати зробити роботу над помилками та виконати ідентичну роботу пізніше. Оцінку можна поставити поруч у журналі. Яку оцінку буде зараховувати вчитель у кінці семестру, залежить від вчителя та учня:) Зазвичай, вчитель іде назустріч дитині та підтримує бажання учня вчитись та виправляти помилки

      Видалити
    2. Якщо дитині не було надано підручник та можливість підготуватися, чи у такому випадку дитина має право переписати КР?

      Видалити
    3. Дитина має право вчитись. Має право задавати питання, має право просити вчителя роз'яснити під час уроку незрозумілі моменти, отримати пораду, як готуватися, якщо нема підручника. Можливість підготуватися є завжди. Але бажання учня краще підготуватися часто виникає після того, як отримана не дуже висока оцінка. Як на мене, це теж нормально:) Адже оцінка має спонукати до кращих результатів.

      Видалити
    4. В нашій школі вчитель математики також чомусь так оцінює: всі домашні роботи у неї розраховані на максимум 10 балів, тобто якщо дитина виконала всі завдання правильно, їй ставить 10б. (із 10б.), якщо ж є помилки, то 9б. і нижче. То ж у мене також склалося відчуття, що вона "віднімає бали". Не можу ніяк у неї з'ясувати, чим вона при цьому керується.

      Видалити
    5. Спробуйте додати до тих 10 балів, які пропонує максимально вчитель, ще додатково виконані завдання на власний розсуд. Не тільки ті, виконання яких очікує вчитель, а додатково ті, які здаються цікавими вашій дитині. Якщо у дитини відсутня зацікавленість у таких додаткових завданнях, то оцінка 10 відповідає нормам. Адже це - високий рівень. Оцінка 11 чи 12 має підкреслити додаткову зацікавленість предметом.

      Видалити
  24. Доброго дня! Чи має право вчитель виставляти в щоденник оцінки варіативної складової в поч. класах

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Цікаве запитання:) Варіативна складова Базового навчального плану визначається загальноосвітнім навчальним закладом з урахуванням особливостей регіону, навчальних закладів, індивідуальних освітніх запитів учнів та (або) побажань батьків, або осіб, які їх замінюють. Відповідно і виставлення оцінок у щоденник мало би врахувати усі ці особливості. Якщо оцінка позитивна та заохочує дитину до покращення своїх знань, то чому б не дозволити? Але зазвичай під час вивчення варіативної складової у початкових класах вчитель використовує вербальне заохочувальне оцінювання.

      Видалити
  25. Скажіть,будь ласка,яка кількість контрольних робіт має бути на один день?Для учнів 9 класу.Інформацію знайшла тільки по початковій школі....

    ВідповістиВидалити
  26. Для організації тематичного оцінювання протягом семестру заступником директора складається графік його проведення. Протягом навчального дня, як правило, в учня не може бути більше одного тематичного оцінювання. Два тематичних оцінювання у день можуть бути запланованими для різних видів навантаження. Наприклад, контрольна робота з алгебри (переважне розумове навантаження) і спортивні змагання з фізичної культури (переважне фізичне навантаження). Тематичне оцінювання, як правило, проводиться у навчальний час. Не допускається опитування учнів у позаурочний час, якщо вони були присутні на уроці.

    ВідповістиВидалити
  27. Моя дитина вчиться в 3класі. Коли приходить час контрольних робіт вони їх пишуть аж по 3-4 на день. Так ще і по два варіанти або по дві контрольні (тести,комбінована) за один урок. Це ж не припустимо? Та яка тоді оцінка повинна стояти в графі за контрольну( на вибір,чи яка краща та чи дві разом)???
    Що нам робити в цьому випадку?

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Я, напевне, не до кінця зрозуміла запитання. Дитина обирає вид контролю, чи вчитель змушує виконувати всі роботи протягом одного уроку? 3-4 контрольні роботи у 3 класі на день, це, звісно, забагато. Можливо, це не є обов'язкові контрольні, передбачені у плануванні? Можливо, вчитель в такий спосіб перевіряє, що саме засвоїли чи не засвоїли учні? Адже є контрольні, а є самостійні, є швидкий тест-контроль та ще багато різних видів перевірки набутих знань. У кінці семестру такі перевірки є цілком доцільні. Адже завершується певний етап навчання, і вчитель повинен мати об'єктивну картину засвоєних учнями знань та навичок. Думаю, варто обговорити це з вчителем, щоб отримати більш повну інформацію про те, що це за контроль.

      Видалити
    2. Вчитель змушує писати по дві контрольні за один урок або по два варіанти за один урок. Всі оцінки ідуть в журнал. Як дитина може встигнути зробити такий обсяг роботи?

      Видалити
    3. Я припускаю, що дитина швидко виконує завдання одного варіанту, і вчитель пропонує виконувати наступний варіант. Інакше важко зрозуміти логіку. Під якою датою ідуть оцінки в журнал, якщо декілька оцінених робіт було виконано на одному уроці? Можливо, вчителю не вистачило семестру, щоби "назбирати" оцінок, і в такий спосіб вчитель хоче отримати якнайбільше оцінок? А власне, сам вчитель що говорить з цього приводу? Як пояснює таку кількість перевірних робіт?

      Видалити
  28. Доброго дня.Підкажіть, скільки контрольних на один день може бути в 7 кл.?

    ВідповістиВидалити