Відомо, що навички читання дуже важливі для учнів початкової школи. Саме ці навички багато в чому обумовлюють успішність наших учнів у майбутньому. Навики сформованості читання перевіряються, починаючи від 2 класу. Але вже у першому класі можна побачити динаміку збільшення швидкості читання, звернути увагу на свідоме читання учнями та на виразність читання. Пропоную ознайомитись з критеріями оцінювання читання та з табличкою, де записані перші результати читання у нашому класі.
ЧИТАННЯ
українська мова навчання
2 – 4 класи
Показники темпу читання вголос
Клас
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
2
|
35-45 сл/хв
|
50-60 сл/хв
|
3
|
65-70 сл/хв
|
75-80 сл/хв
|
4
|
80-85 сл/хв
|
90-95 сл/хв
|
Клас
|
|
2
|
45-50 сл/хв
|
3
|
70-75 сл/хв
|
4
|
85-90 сл/хв
|
Примітка: під час оцінювання вчитель не знижує
бал, якщо темп читання несуттєво нижчий
від нормативного, але при цьому учень достатньо повно розуміє зміст
прочитаного.
Рівень
навчальних досягнень
учнів
|
Бали
|
Критерії
оцінювання і норми читання
|
І
Початковий
|
1
|
Учень (учениця) читає відривними
складами, припускаючись численних помилок у закінченнях, наголошуванні слів,
на пропуск, перестановку літер і складів, помилок мовного характеру. Частково
розуміє значення більшості слів, словосполучень у тексті. Усвідомлює зміст
окремих речень тексту. Темп
читання суттєво нижчий від
нормативного.
|
2
|
Учень (учениця) читає переважно
складами, з тривалими паузами у темпі, значно
нижчому від нормативного(більше 10 слів), припускаючись численних помилок
у закінченнях, наголошуванні слів, на пропуск, перестановку літер і складів,
помилок мовного характеру. Розуміє значення окремих фрагментів змісту твору.
|
|
3
|
Учень (учениця) значну кількість
слів читає складами, не дотримуючись пауз між реченнями і смисловими групами
слів. Темп читання нижчий від
нормативного (на 8-10 слів від нижньої межі визначених нормативів).
Припускається багатьох помилок на перестановку, заміну складів, звуків, слів,
у наголошуванні слів, інтонуванні речень (6 і більше помилок). Недостатньо
усвідомлює фактичний зміст твору, користуючись значною допомогою вчителя.
|
|
ІІ
Середній
|
4
|
Учень (учениця) читає словами і
складами. Читання монотонне у темпі, нижчому
від нормативного (6-8 слів). Часто припускається помилок у вимові,
наголошуванні слів, інтонуванні речень, дотриманні пауз між реченнями і
частинами тексту. Виявляє розуміння фактичного змісту твору із значною
допомогою вчителя.
|
5
|
Учень (учениця) читає переважно
словами. Припускається помилок на заміну, перестановку складів, у
наголошуванні слів, інтонуванні речень, порушує правила вимови (3-5 помилок).
У виборі інтонаційних засобів виразності користується значною допомогою
вчителя. Темп читання дещо нижчий від
нормативного (5-6 слів). Усвідомлює фактичний зміст тексту з допомогою
вчителя.
|
|
6
|
Учень (учениця) читає переважно
плавно, цілими словами у темпі, що
відповідає нормативному, припускаючись окремих мовленнєвих помилок, а
також у наголошуванні слів. У виборі інтонаційних засобів виразності
користується допомогою вчителя. Усвідомлює фактичний зміст тексту з незначною допомогою вчителя.
|
|
ІІІ
Достатній
|
7
|
Учень (учениця) читає плавно, цілими
словами у темпі, що відповідає
нормативному. Припускається кількох орфоепічних, мовленнєвих помилок
(1-3). Виразно може прочитати твір з незначною допомогою класовода.
Самостійно усвідомлює фактичний зміст, тему твору, основну думку – з
допомогою вчителя.
|
8
|
Учень (учениця) читає свідомо,
правильно, у відповідному нормативному
темпі. Припускається окремих орфоепічних помилок та у наголошуванні слів
(1-3). Переважно самостійно правильно добирає інтонаційні засоби виразності,
але не завжди точно інтонує у тексті слова, які відображують емоційний стан
героя, стан природи і т. ін. В освоєнні основного смислу твору користується
незначною допомогою вчителя.
|
|
9
|
Учень (учениця) читає свідомо,
правильно, у відповідному нормативному
темпі. Припускається поодиноких орфоепічних помилок (1-2). Самостійно
добирає інтонаційні засоби виразності, але, не завжди точно голосом передає
своє й авторське ставлення до героїв під час читання діалогів. Самостійно
усвідомлює фактичний зміст твору; визначає його тему. Розуміє основну думку
твору.
|
|
ІV
Високий
|
10
|
Учень (учениця) читає правильно,
свідомо, у відповідному нормативному темпі.
Вміє самостійно добирати інтонаційні засоби виразності відповідно до змісту
твору. Мають місце поодинокі орфоепічні помилки, випадки неточного
застосування логічних наголосів, ритмічних пауз. Самостійно визначає тему й
основну думку твору.
|
11
|
Учень (учениця) читає правильно,
усвідомлено, у темпі вищому від
нормативного. Самостійно добирає інтонаційні засоби мовленнєвої
виразності, передаючи своє й авторське ставлення до змісту твору. В окремих
випадках не точно розуміє підтекст. Самостійно визначає тему і основну думку
твору.
|
|
12
|
Учень (учениця) читає правильно,
свідомо, виразно, з використанням основних мовленнєвих і позамовних засобів
виразності, з допомогою яких він виражає розуміння фактичного змісту і
основного смислу твору, своє й авторське ставлення до нього. Темп читання, як правило, в 1,5 рази
перевищує нормативні показники читання вголос. Самостійно визначає тему і
основну думку твору.
|
У другому класі
основну думку діти визначають за допомогою вчителя.
Спосіб
читання:
1) цілими словами (ц.с.),
2) цілими словами+складами
(ц.с./скл.),
3) плавно складами
(пл.скл.),
4) відривними складами
(в.скл.).
Правильність
читання:
а) мовленнєві помилки: спотворення,
заміна, пропуск, перестановка, повтор звуків, складів, повтор слів у тексті;
б) орфоепічні помилки: вимова ненаголошених [еи]
та [ие], дзвінких приголос-них
у кінці слова та складу, нормативне вимовляння звуків [дз], [дз´], [дж], [ґ],
[ф];
в) наголос.
аде тексти
ВідповістиВидалитиУ книгах:)
Видалити