понеділок, 18 липня 2016 р.

Про деякі результати оновлення навчальних програм

Я хочу сказати, що з вчителями музики та фізкультури нашим учням  точно повезло ... Принаймні, я ніколи не чула, щоб вони вчили олімпійські гасла, рік відновлення ігор, ім"я П"єра де Кубертена... І на уроках музики діти не співали "Вниз по матушке по Волге", давно вже такого не чула :)  А в програмі, виявляється, це було!!! Уявляєте? Якийсь паралельний Всесвіт, чесне слово:) 
Почитайте, будь ласка, за цим посиланням: https://www.facebook.com/ivanna.kobernik/posts/1222227667790406
І чекаємо на наступні зміни!!!

Сьогодні в МОН відбулася нарада за результатами другої хвилі обговорення програм для початкової школи. Модератори представили результати обговорення вже оновлених і розвантажених програм і результати співрпаці з науковими консультантами Академії педагогічних наук. Сьогодні розглядали предмети художньо-естетичного циклу (образотворче та музичне мистецтво, інтегрований курс Мистецтво, трудове навчання та фізкультуру).
Спільні для всіх предметів зміни наступні:
1. Забрано обов"язковий розподіл годин за темами (вчитель сам має вирішувати, скільки часу якій темі приділити)
2. Забрано зайву теоретичну інформацію. Ви, можливо, не уявляєте, скільки хламу в чинних програмах початкової школи: хіт дня - "зерно інтонації", його визначення мали знати третьокласники на уроках музики. З мистецтва забрано вимогу дітям знати чіткі теоретичні визначення жанрів і тп. З фізкультури - феєричні деталі історії Олімпійських ігор (дітям (6-9 років нагадаю), наприклад, предписано було програмою знати олімпійські гасла, рік відновлення ігор, ім"я П"єра де Кубертена...). Програма ще й передбачала тестування дітей з теоретичних питань фізкультури. Список недолугостей я якось зберу в окремий пост. Зараз про інше - теорії в програмах музики, мистецтва та фізкультури було стільки, що взагалі не зрозуміло коли творити і займатися спортом. Тепер вона буде забрана (в деяких випадках перенесена в старші класи та інші предмети, як згадана історія Олімпійських ігор).
3. З фізкультури забрані обов"язкові лижі і ковзани. В чинній програмі аж на чотири роки розписано, як діти мають носити лижі то на правому плечі, то на лівому, як підніматися схилами, які дистанції проходити... Лижі не заборонені, якщо десь якась школа має можливості - хай займаються, але з обов"язкової програми це забрано. Забрані також багато травмуючих психологічно ігор: наша мужня модератор Наталя Зленко реально передивилися всі ігри і вилучила феєричні пережитки совка, де треба було когось зловити і покарати (прямо так в описі гри і написано: зловити і покарати). Натомість додала ігри на доброзичливу парну та командну взаємодію. Дуже добре на другому етапі обговорення було сприйнято доданий в програму бадмінтон - сімейна гра, недороге обладнання. Але знову ж - це не обов"язок, а право вчителя вибрати бадмінтон для вправ та ігор.
4. З музичного мистецтва забрано багато дублювання, тавтології, згаданої вище теорії, а також засилля російських народних пісень. Деякі теми мали винятково на них і вивчатися, найвідоміший приклад пісня "Вниз по матушке по Волге", яка була основною в темі "Пісня єднає світ".
5. В програмі з Мистецтва (інтегрований курс), крім знову ж теорії, через яку дітям не було коли малювати і творити, було забрано рекордну кількість граматичних та логічних помилок.
Я досі не можу звикнути до цього сорому - стільки років на сайті МОН висіли ці програми і ні Академія педнаук, ні Інститут модернізації змісту освіти, ні власне очільники МОН не звертали уваги на все це. Сьогодні представники Академії педнаук визнали, що наші модератори за півтора місяця роботи і завдяки учасникам на платформі EdEraфактично зробили роботу, яку б мали робити цілі наукові підрозділи наявних в Україні наукових установ...
Нагадаю, щодо предметів Мистецтво, Музичне мистецтво, Образотворче мистецтво, трудове навчання було порозуміння і співпраця з науковими консультантами з Академії педнаук. А от з Фізичної культури - не було. Визначений науковий консультант просто не взяв жодної участі в обговоренні.
Тепер ми маємо, на мій суб"єктивний погляд, і на погляд багатьох колег і нашої групи модераторів реально сучасну суттєво оновлену і розвантажену програму, але формально не маємо наукового висновку. От що робити - бігати за академіками, просити висновок? Паралельно стало відомо, що чинну на сьогодні програму з фізкультури з усією муштрою писала людина, яка НІКОЛИ не працювала в школі, тим паче початковій. І людина ця - колишній військовий. Тепер зрозуміло, чому чинна програма побудована на всіх цих "кроком руш", "рівняйсь і струнко".
Отже, ми стоїмо перед вибором - шашечки чи їхати? серйозно думаю - чи не запросити відомого педіатра Evgeny Komarovsky написати рецензію на нашу оновлену програму. Як думаєте, відгукнеться?
UPD: Євген Олегович відгукнувся і пообіцяв знайти час подивитися програму!

Немає коментарів:

Дописати коментар